Szukasz ciekawego zamiennika do treningu z hantlami? Powinieneś zwrócić uwagę na ekspandery! Pomimo tego, iż kojarzą się głównie z ćwiczeniami korekcyjnymi w podstawówce w latach 80. i 90., trening z ich użyciem jest równie skuteczny, jak ten z hantlami czy sztangami. Ekspander jest wszechstronnym przedmiotem do ćwiczeń, który pomoże Ci wzmocnić każdą partię mięśniową przy odpowiednio skomponowanym treningu! Inne plusy – jest lekki i zajmuje naprawdę mało miejsca, więc możesz go ze sobą zabierać np. na wieczorny jogging czy w podróż.

Ćwiczenia z ekspanderem to też świetne rozwiązanie dla kogoś, kto dopiero zaczyna treningi siłowe. To tani sprzęt, dlatego bez uszczerbku w domowym budżecie możesz kupić go do domowej siłowni. Wystarczy włączyć go do treningu na kilkanaście minut, a osiągniesz o wiele większą wydolność mięśni! Dla osób zaawansowanych, ekspander może być dobrym urozmaiceniem w rutynie treningowej.

Jakie są rodzaje ekspanderów?

Oprócz podstawowego przyrządu, który składał się głównie z kilku długich sprężyn i uchwytów, obecnie na rynku wprowadzono wiele nowych rodzajów ekspanderów, dzięki którym można trenować różne partie ciała – nie tylko od pasa w górę. Najczęstsze i przede wszystkim uniwersalne są te, które zostały wykonane z gumy, ze względu na ich elastyczność i możliwość rozciągania na większą szerokość. Podobnie jak gumy fitnesowe, ekspandery posiadają różne poziomy naciągania i trudności, przeważnie w dwóch wariantach – tym regulowanym i nieregulowanym. Ekspander regulowany sprężynki są pooznaczane kolorami ze stopniem trudności i można je dowolnie przyczepiać i odczepiać od uchwytów. W wersji nieregulowanej sprężynki są przymocowane do uchwytów na stałe, naciąg niezmienny i nie można ich odpinać.

Istnieją również inne rodzaje ekspanderów:

– ósemkowe – uchwyty i sprężynki są złączone ze sobą na kształt ósemki,

– kołowe – o kształcie okręgu lub elipsy, z uchwytami, które ułatwiają trzymanie, są wykonane z nieco mniej elastycznego i grubszego materiału, idealnie nadają się do ćwiczeń pilatesowych,

– wiosłowe – czyli ekspandery z uchwytem na nogi, ćwiczący po prostu wkłada stopy do tych uchwytów i naciągając linki wiosłuje. Doskonałe ćwiczenie na rozciąganie mięśni.

– gumowe – wykonane z lateksu, bez uchwytów, przeznaczone głównie do ćwiczeń siłowych lub rehabilitacyjnych,

Na pewno każdy znajdzie rodzaj odpowiedni dla swoich potrzeb. Zdecydowanie warto szukać nowych sprzętów do ćwiczeń, nasze mięśnie nie lubią nudy!

 

Categories:

Tags:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *