Akcesoria potrzebne do ćwiczenia w domu!

News

Zdecydowałaś się, że będziesz ćwiczyć w domu? Świetnie! Ćwiczenia w domu mają wiele swoich plusów – przede wszystkim sama ustalasz sobie czas i intensywność ćwiczeń, dzięki temu nic cię nie ominie, bo nigdy nie spóźnisz się na trening. To również wersja ekonomiczna – w Internecie pełno jest darmowych filmików z przykładowymi ćwiczeniami, niektóre dostępne są na płytach CD, ale w skali roku płacisz za nie grosze. Jesteś zmotywowana i gotowa do działania, otwierasz okno, włączasz odpowiednią muzykę i …

… czego potrzebujesz do ćwiczeń w domu?

- buty sportowe – to, że ćwiczysz w domu tego nie zmienia! Pamiętaj o tym. Obuwie sportowe ma za zadanie amortyzować nasze mięśnie śródstopia i kostek oraz chronić przed kontuzją! Robienie przysiadów bez obuwia sportowego jest niewskazane, a wręcz niezdrowe. Oczywiście, są pewne rodzaje ćwiczeń, do których nie potrzebujesz butów, takie jak np. pilates – ale jeśli nie jesteś pewna, sprawdź w dobrym źródle, czy konieczne jest zakładanie butów.

- mata – profesjonalna mata starczy ci na lata, a zdecydowanie poprawi komfort wykonywanych ćwiczeń. Jeśli jesteś nastawiona na regularne treningi, ręcznik na podłodze się nie sprawdzi, a podróżna karimata szybko podziurawi. Zainwestuj w dobrą matę.

- gumy fitness – bardzo niepozorny gadżet, a potrafi podnieść skuteczność twojego treningu nawet trzykrotnie! Tani i łatwy w obsłudze przedmiot, o różnych poziomach naciągania urozmaici ćwiczenia, przy okazji nie zajmując praktycznie żadnego miejsca w pokoju. Możesz go również używać do marszów, jeśli wybierzesz się na wieczorny spacer z psem tak jak i do fitnesu, wystarczy lekko zmodyfikować ćwiczenia albo poszukać programów ćwiczeń z gumą.

- hantle, ciężarki, obciążniki – generalnie, jeśli ćwiczymy z jakimś obciążeniem, nasz trening jest bardziej intensywny i skuteczny. Szybciej spala się tkanka tłuszczowa i kalorie, co więcej, spalanie odbywa się nawet kilka godzin po rzeczywistym treningu. Wprowadzaj różne obciążenia powoli i z rozsądkiem, jeśli jakieś ćwiczenie nie sprawia ci już trudności – podnieś poziom! Chodzi o to, żeby mięśnie mocno pracowały, bo taki trening sprzyja ich wzrostowi i wzmocnieniu. Wszelkie obciążenia są nieocenione w walce o piękną i smukłą sylwetkę – nie martw się, że od razu będziesz wyglądać jak kulturysta.