Co wybrać: chodzenie na siłownię, czy domowy fitness?

News

W walce o zgrabną i wysportowaną sylwetkę spotykamy się z wieloma dylematami. Dzisiaj spróbujemy odpowiedzieć na jeden z nich – jaka forma ćwiczeń jest lepsza, ćwiczenia na siłowni czy domowy fitness?

Oczywiście obie mają swoje plusy i minusy. Zacznijmy od ćwiczeń na siłowni:

Siłownia

Przede wszystkim, samo pojęcie ćwiczeń na siłowni jest szerokie i musimy uściślić, co przez nie rozumiemy. Można chodzić na siłownię i ćwiczyć na dowolnie wybranych sprzętach i nie widzieć efektów, a potem ze zdziwieniem mówić, że siłownia nic nie daje. Tak niestety bardzo często się zdarza. Dlatego jeśli decydujesz się na ćwiczenia na siłowni, najlepiej kilka razy spotkaj się z profesjonalnym trenerem, który zaprojektuje specjalnie dla Ciebie program ćwiczeń – taki, który będzie zgodny z Twoimi oczekiwaniami względem własnego ciała. Wiele siłowni posiada sale fitness, gdzie można skorzystać z oferowanych zajęć o różnym stopniu intensywności.

PLUSY

+ zorganizowane ćwiczenia fitness: większa motywacja! W grupie nie poddasz się tak łatwo, a trener wyciśnie z Ciebie wszystkie poty,

+ ustalony czas ćwiczeń: jeśli się spóźnisz, trening przepadnie, więc musisz się tak zorganizować, żeby zdążyć!

+ atmosfera: kiedy wszyscy wokół Ciebie ćwiczą, w tle słychać motywującą muzykę, a ściany obklejone są plakatami z hasłami zagrzewającymi do ćwiczeń – aż chce się do tego przyłączyć!

MINUSY

- to dość kosztowne, karnety zaczynają się od 70 złotych na miesiąc,

- w niektórych siłowniach panuje niesamowity tłok,

- jeśli jesteś nieśmiały, możesz się krępować obecnością ludzi,

Domowy fitness

Obecnie w Internecie można znaleźć setki zagranicznych i polskich programów z ćwiczeniami! Trenerki fitness co rusz wydają też nowe płyty i czasopisma poświęcone dbaniu o zdrową sylwetkę. Domowy fitness to świetne rozwiązanie, ale pod kilkoma warunkami:

PLUSY

+ nie kosztuje Cię to nic, albo płacisz niewielkie pieniądze za kupno płyty (w skali roku),

+ możesz dopasować godziny swojego treningu jak tylko chcesz, nigdy się na niego nie spóźnisz,

MINUSY

- ale z drugiej strony łatwiej jest sobie odpuścić i odkładać trening na następny dzień,

- potrzebujesz przestrzeni do ćwiczeń, a taką nie zawsze dysponujesz,

- jeśli ćwiczysz samotnie, łatwiej jest odpuścić.