Efekty systematycznego treningu ABS

News

Obecnie ćwiczenia ABS stają się coraz bardziej popularne – nie bez powodu! Regularne uprawianie tego typu ćwiczeń przynosi spektakularne efekty. Pamiętajcie zasadę, że nie liczą się gubione kilogramy, ale gubione centymetry, więc zanim przystąpicie do treningu zróbcie sobie zdjęcie i dokładny pomiar. Taka metoda bardzo dobrze sprawdza postępy, a co za tym idzie, działa motywująco.

Czym jest ABS?

Trening ABS, czyli po angielsku Abdominal Body System, to innymi słowy rozbudowany trening mięśni brzucha, włączający inne partie mięśni do intensywnej pracy, m.in. mięśnie ud, pośladków i bioder, najczęściej przy pomocy ciężarków. ABS często porównywany się do A6W, czyli aerobicznej „szóstki Weidera”, aczkolwiek ABSy są bardziej zróżnicowane (nie nudzą się szybko) i mają podziały dla osób początkujących oraz tych zaawansowanych.

Jakie efekty dają regularne treningi ABS?

Słowo „regularne” jest kluczowe! Wykonując plan ćwiczeń ABS już po pierwszych dwóch tygodniach ćwiczeń możesz zobaczyć efekty! Skąd taka szybkość działania? Ćwiczenia ABS są ułożone w ten sposób, by wzajemnie oddziaływać na siebie i się łączyć we wszystkich wykonywanych seriach. I nie chodzi tu o liczbę powtórzeń czy częstotliwość – ponieważ ćwiczenia przygotowane są tak, by angażować kilka partii mięśni do pracy na raz!

Jak i ile ćwiczyć?

Ćwiczenia ABS zajmują od 8 do 10 minut i należy go ćwiczyć 4-5 razy w tygodniu. Ale nie cieszmy się krótkim czasem trwania treningu, ponieważ ma on kilka poziomów, jest bardzo intensywny i nie można go wykonać po prostu „z marszu”. Trzeba się odpowiednio rozgrzać, od 5 do 15 minut, a później – porozciągać. Cały trening zabierze nam więc ok. 30-35 minut.

Nie bez powodu o ABS mówi się, że to „kompleksowy trening”. Jak wspomnieliśmy powyżej, zmusza on do pracy wiele grup mięśniowych w jednym czasie, dzięki czemu tkanka tłuszczowa jest spalana przez nasz organizm jeszcze kilka godzin po rzeczywistym treningu? Dla kogo są najlepsze ćwiczenia ABS? Dla osób, które ze sportem mają już coś wspólnego – ten rodzaj ćwiczeń najszybciej pozwala wyrzeźbić mięśnie brzucha! Takich efektów nie da nawet 500 brzuszków dziennie – jeśli więc uprawiasz sport, włącz do swoich treningów ABS, a na pewno szybko poczujesz (i zobaczysz) różnicę.